A coaching alapja a bizalom
A coaching szemléletmódja azon alapszik, hogy az ügyfél képes a fejlődésre, és meg tudja oldani az előtte álló problémákat. A coach erősíti az ügyfél elkötelezettségét és felelősség vállalását a döntéseinek meghozatalához és a szükséges változások véghezviteléhez.
A coach és az ügyfél szövetsége bizalmi kapcsolatra épül, és ez szolgálja az ügyfél kreatív megoldásainak felszínre hozatalát. A coach empatikusan segíti ügyfelét a célok elérését segítő akcióterv elkészítésében és megvalósításában. A coaching során azok a válaszok kerülnek felszínre, melyet az ügyfél valószínűleg tud, de eddig nem fogalmazódott meg benne. A coach nem oldja meg az ügyfél problémáit, hanem segíti a megoldás kidolgozását és megvalósítását.
A tanácsadás csak akkor működik, ha az ügyfél is kész arra, hogy megvizsgálja saját gondolkodásmódját és viselkedését, továbbá vállalja, hogy aktívan dolgozzon a kívánt változás érdekében.